Thursday, March 25, 2010

Kisah Sebuah MOtoR Dh1010

Dear DiarY PinOkoO,


Aku mahu citer kisah lucu la jugak dalam aku punya kamus hidup.Time aku sem 5 ari tue..aku bw lah sebuah motor kat u cause aku nk senangkan aku punyer perjalanan tOk berjumpa supervisor..sbb time nie aku ambil Final projek..so pentg la jugak kena bw motr...klu kau nk tahu time tue memg aku xde lesen sbb aku fobia naik motor sbbnya..


***After hbs jer upsr ,aku bosan rr kan duk umah. papa aku plak xde time tue pg mne tah. mama aku plak busy ngan menjahit. aku pepndai naik mtor..sbb 2 ari sebelum tue aku de blaja mtr ngan papa. Dahlah keluar x gtau mami. Ajak plak kakak aku. Time tue hujan ,jalan conpem2 licin. Aku nk msk smpg time tue betOl2 xperasan yg kat belakang tue ade mtO. tOp2 punya tOp2 tb2 ak n my sis terjatOh. Kemalangan la kOnon2nya. Aku x cedera lgsg pun. Tp abg tue yg parah. Xprh mane pOm. drh cikit jer. ma aku mrh giler bebel dr pg smpi mlm x habs2..***


Sejak kejadian tue. Mmg fobia yg amat sgt, tgk motor terOs naik bulu rOma. Bukan takut sebab naik mtO nie takut sebab degr mOm ak membebel. Sakit telinga kOt.. Sekali dye buka mulut bOleh pekak ak punya telinga nie. So,bila duk perlis kena pndi2 berdikari. Aku pg blaja motor smpilah aku dpt lesen.Hepy yg teramat la jugak sebab dpt lesen nie. So aper lg biler da lesen nie...kuar ari2 aar ngan aku punyer kwn sekali2 ngan incik.S. Xlekat kat hOstel ade ruang cikit keluar ade ruang cikit datim. Alor star tue dah macam hostel kedua ak plak.. Hari2 pg.hehehe. Satu ari nie..tah aper tah..kuar g mkn pastu x sedr waktu berlalu..time tue 10 mnt g nk kul 12..***unimap punyer peraturan kena ade lam hostel sebelum kul 12***kalut la aku duk tekan minyak suh laju cikit...smpi jer kat jambtn tb2 motor mampus..masyallah per lgg..serabut pale aku..uper2 nya minyak mto hbs...aku lupa nk bubuh..bodoh betulla...huhu..pastu..tggl lah motor tue kat tp kedai burger betul2 depan unimap kat kg y...belarian aku ker gate hostel gegel.1 mnt g nk smpi kul 12..mjr sempt..kalu x kena diramps kad matrik la..dah nk final ak x carelah aku punya motor..paper full..1 ari tue nk lah p ambil aku punya mtr..kau th x...mtr aku xde..tekejut la wei..

kisah bOdohnya.. Pak guard unimap report polis suh tarik aku punya mtr sbb d kater mencurigakan. Pakcik!!!!sya nk gtau mencuriga aper nyer..aku letak mtr tue..depn2 tue hah...semua org yg lalu lalang boleh nampk..bukan nyer aku letak belakag semak..pastu 1 kejaan lak aku kena g balai. Dah la jumpa polis yg xtah aper2 lah..muda g..ngan loyar buruk nyer lagi..tension aku..

So pas aku dpt jer motr tue..xserik-serik..kuar lg ngan kwn g makn..p lepak tp pantai..hlg tension jwp soklan final...

p/s:pegajarannya jgn lah keluar lewak2 k..hikhik ^^



No comments: